Dagens bloggare: Ellen!

Dagens bloggare: Ellen!

...I vårvädret!


Ellen!

Ellen!





Ellen är tjejen från Jönköping som tagit bloggvärlden med storm. Just nu har hon en av Sveriges största bloggar med ca 80.000 besökare i veckan och planerar inte att nöja sig med det. Här får du Ellens tips på vad du gör för att skaffa dig en riktigt stor blogg och så kan du läsa vad du absolut inte ska göra för att få bloggen att växa!

Hej Ellen, berätta lite om dig själv!
Jag heter Ellen och bor i Jönköping där jag går på IT-media linjen på Johnbauer gymnasiet. Jag är 17 år, fyller 18 detta året. Och om jag ska försöka beskriva mig själv kan jag säga att jag är alltid är glad och snäll, gillar att bjuda på mig själv och väldigt envis!

Du har blivit otroligt stor på så kort tid - hur gick det till?
Har väl egentligen alltid haft en hyfsat stor blogg med många läsare, men det här året har det gått super bra med bloggen, har varit med i intervjuer i tidningar här i Jönköping och jobbat med personer som kan. Kan nog inte peka ut exakt hur det gick till men jag tror på att vara sig själv och marknadsföring av sin blogg på t ex. google.

Om man verkligen vill satsa på sin blogg och få den att växa sig riktigt stor, vad är knepet - vad ska man göra?
Google! Haha, nej jag vet inte riktigt. Tror verkligen inte man ska hålla på att provocera det är "last year", alla fattar det och ingen orkar bry sig om dem bloggarna. Men sökoptimering har blivit väldigt populärt sen tror jag man ska vara sig själv och om man inte bara vill ha en vanlig blogg om sitt liv så ska man verkligen få fram vad det är man vill förmedla/visa.

Vilka är det som läser din blogg tror du, och varför gör dem det?
Jag tror det är flest tjejer mellan 12-25 faktiskt. Jag försöker anpassa bloggen lite efter vad jag själv skulle vilja se i en blogg och har valt det lite som målgrupp. Många tjejer gillar att läsa om mode, hälsa och skönhet.

I vad finner du inspiration till bloggen? 
Hm, i andra bloggar, mig själv och alla runt omkring skulle jag tro. Men oftast mig själv. 

Roligaste som hänt tack vare bloggen? Fick faktiskt ett jobb tack vare min blogg!

Vad ska du göra i sommar? I sommar ska jag resa runt mycket, både i Sverige och i världen. Sola, bada och umgås med vännerna. Grilla och festa på kvällarna, kommer bli en stört skön sommar!

Ålder: 17
Bor: Lite utanför Jönköping
Gör: Pluggar och lever livet. Och bloggar såklart!
Civilstatus: Singel, gillar det bäst så!
Intressen: Allt som har med mode, hälsa och skönhet att göra. Dansa och träffa vännerna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0